JÁTÉKSZABÁLYOK
a 2014/2015. évi kispályás teremlabdarúgó tornákon
( Kőhalmi Kupa, Old Boys Kupa )
1. Játéktér:
A játéktér sportpadló, alap és oldalvonalakkal határolt terület.
2. Labda:
A FIFA által elfogadott 5-ös méretű.
3. Játékvezető:
A játékvezető hatásköre és a szabályok által adott jogainak gyakorlása akkor kezdődik, amikor a játéktérre lép.
Büntető jogköre kiterjed az olyan eseményekre is, amelyek olyankor történnek, amikor a játék ideiglenesen szünetel, vagy amikor a labda játékon kívül van. A játékkal és a mérközés eredményével kapcsolatos tényekre vonatkozó döntései véglegesek.
4. Játékosok:
Egy csapat egy mérkőzés alkalmával 12 játékost szerepeltethet. Egyidejüleg a játéktéren 1 kapus és 5 mezőnyjátékos tartózkodhat.
A mérkőzést 4 fővel lehet elkezdeni , melyből 1 fő a kapus.
Ha kiállítások, vagy sérülések alkalmával a csapatok létszáma 4 fő alá csökken, a mérkőzést be kell szüntetni. Ebben az esetben a versenybizottság dönt a mérközés eredményéről. Fentiek az időleges kiállítás esetén is érvényesek.
5. Cserejátékos:
Cserénél a játékos a saját térfelének oldalvonalánál léphet a játéktérre akkor, ha a cserejátékos már lejött a játéktérről
A mérkőzés alkalmával folyamatosan lehet cserélni.
Rossz csere esetén (pl. ha többen vannak a pályán) a játékvezető 2 perces kiállítással köteles büntetni a vétkes csapatot.
6. A labda játékban illetve játékon kívül:
A labda az alap- és oldalvonalak elhagyásával, idegen test érintése esetén van játékon kívül, illetve ha a játékvezető a sípszóval megállítja.
Nézőtéri sípszó következményeként kézzel megfogott labda esetében labdaejtéssel folytatódik a játék.
7. Szöglet rúgás:
Ha a labda úgy a levegőben, mint a földön teljes terjedelmével áthaladt az alapvonalon és utoljára a védőcsapat játékosa vagy kapusa érintette, akkor a támadó csapat javára szögletrúgást kell ítélni..
8. Bedobás, berúgás:
Ha a labda akár a földön, akár a levegőben teljes terjedelmével áthaladt az oldalvonalon, vissza kell dobni vagy rúgni a játéktérre arról a helyről, ahol a labda áthaladt az oldalvonalon.
Szintén berúgás vagy bedobás következik idegen test - pl. mennyezet - érintése esetén is. A berúgást vagy bedobást annak a csapatnak a játékosa végzi el, melynek az ellenfele utoljára érintette a labdát.
A labda azonnal játékban van, mihelyt a játéktérre kerül, de a bedobást/berúgást végző játékos nem érintheti, míg más játékos nem ért hozzá.
A bedobásból/berúgásból közvetlenül gól nem érhető el.
9. Ötméteres szabály:
Az ellenfél játékosainak legalább 5 méter távolságra kell tartózkodniuk a középkezdés, a szabadrúgás, a szögletrúgás és a bedobás/berúgás helyétől. A dobó/rúgó játékos kérheti a távolság kimérését a játékvezetőtől, de ekkor csak sípszó után végezhetők el a pontrúgások. Ilyen esetben a sípszó elött elvégzett pontrúgás sárgalapos büntetést von maga után.
10. Kapus :
A torna során a kapus csak kézzel történő kidobással hozhatja játékba a labdát a büntetőterület bármely pontjáról.
A játékba hozatalkor a labdának el kell hagynia a büntetőterületet.
A kapus kidobása a félpályán túlra is szabályos.
Ha a labda játékban van a kapus gólt dobhat.
Szándékos hazadásnál, ha a kapus kézzel érinti a labdát közvetett szabadrúgást kell ítélni a kapus ellen. A közvetett szabadrúgást a büntetőterület vonaláról kell elvégezni, arról a helyről, mely az eseményhez legközelebb van.
11. Büntetőrúgások:
A 2 x 20 perc játékidőben döntetlenre végződött mérkőzés eredményét büntetőrúgásokkal kell eldönteni. / 3 - 3 /
A büntetőrúgások sorrendjét sorsolással kell eldönteni.
Bármelyik három játékos rúghat büntetőt, aki a jegyzőkönyvben szerepel.
Ha a 3 - 3 büntetőrúgás után is egyenlő az állás, akkor addig kell folytatni a büntetőrúgásokat, amíg valamelyik csapat előnyhöz nem jut, azonos büntetők lerúgása után.
Egy játékos addig nem rúghat másodszor büntetőt, amíg a csapatból minden játékos, - aki a mérkőzés folyamán pályára lépett, illetve a jegyzőkönyvben szerepelt - nem végzett el büntetőrúgást.
12. Becsúszó szerelés:
A tornán tilos becsúszva szerelni.
A becsúszást az ellefél javára megítélt szabadrúgással kell büntetni.
13. Labdaejtés:
A labdaejtés a játék újraindításának módja, olyan időleges megszakítás után, amely előtt a labda játékban volt.
A játék akkor indul újra, amikor a labda a földet éri.
Ha labdaejtésből a labdát közvetlenül az ellenfél kapujába rúgják, akkor kirúgást kell ítélni.
Ha labdaejtésből a labdát közvetlenül a csapat saját kapujába rúgják, akkor szögletrúgást kell ítélni az ellenfél javára.
14. Egyéb:
Várakozási idő nincs!
A mezszínekben a két csapat vezetője köteles megegyezni a mérkőzés elött, azonos színű mezek esetén az előlálló csapatnak kell mezt cserélni.
Lábbeli tornacipő vagy teremcipő lehet.
Ékszert, még leragasztva sem viselhetnek a játékosok.
Miskolc, 2014. november 11.
Versenybizottság
|