Krajcáróka
Krajcáróka
Menü
 
2015-ös évad
 
Kőhalmi 14/15
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Csapattagoknak
 
Játékszabály


JÁTÉKSZABÁLYOK

a 2014/2015. évi kispályás teremlabdarúgó tornákon
( Kőhalmi Kupa, Old Boys Kupa )


1.  Játéktér:

A játéktér  sportpadló, alap  és oldalvonalakkal határolt terület.

2.  Labda: 

A FIFA által elfogadott  5-ös  méretű.

3.  Játékvezető:

A játékvezető hatásköre és a szabályok által adott jogainak gyakorlása akkor kezdődik, amikor a játéktérre lép.
Büntető jogköre kiterjed az olyan eseményekre is, amelyek olyankor történnek, amikor a játék ideiglenesen szünetel, vagy amikor a labda játékon kívül van. A játékkal és a mérközés eredményével kapcsolatos tényekre vonatkozó döntései véglegesek.

4.  Játékosok:

Egy csapat egy mérkőzés alkalmával 12 játékost szerepeltethet.  Egyidejüleg a játéktéren 1 kapus és  5 mezőnyjátékos tartózkodhat.

A  mérkőzést  4  fővel lehet  elkezdeni ,  melyből  1  fő  a kapus.

Ha kiállítások, vagy sérülések alkalmával a csapatok létszáma 4 fő alá csökken, a  mérkőzést be kell szüntetni. Ebben az esetben a versenybizottság dönt a mérközés eredményéről. Fentiek  az időleges kiállítás esetén is érvényesek.

5.  Cserejátékos:

Cserénél a játékos a saját térfelének oldalvonalánál léphet a játéktérre akkor, ha a cserejátékos  már  lejött  a játéktérről
A mérkőzés alkalmával folyamatosan lehet cserélni.
Rossz csere esetén (pl. ha többen vannak a pályán) a játékvezető 2 perces kiállítással köteles büntetni a vétkes csapatot.

6.  A labda játékban illetve játékon kívül:

A labda az alap- és oldalvonalak  elhagyásával, idegen test érintése esetén  van  játékon kívül, illetve  ha a játékvezető a sípszóval megállítja.
Nézőtéri sípszó következményeként kézzel megfogott labda esetében labdaejtéssel folytatódik a játék.

 

7.  Szöglet rúgás:

Ha a labda úgy a levegőben, mint a földön teljes terjedelmével áthaladt az alapvonalon és utoljára a védőcsapat játékosa vagy kapusa érintette, akkor a támadó csapat javára szögletrúgást kell ítélni..

8.  Bedobás, berúgás:

Ha a labda akár a földön, akár a levegőben teljes terjedelmével áthaladt az oldalvonalon, vissza kell dobni vagy rúgni a játéktérre arról a helyről, ahol a labda áthaladt az oldalvonalon.
Szintén berúgás vagy bedobás következik idegen test - pl. mennyezet - érintése esetén is. A berúgást vagy bedobást annak a csapatnak a játékosa végzi el, melynek az ellenfele utoljára érintette a labdát.
A labda azonnal játékban van, mihelyt a játéktérre kerül, de a bedobást/berúgást végző játékos nem érintheti, míg más játékos nem ért hozzá.
A bedobásból/berúgásból közvetlenül gól nem érhető el.

9. Ötméteres szabály:

Az ellenfél játékosainak legalább 5 méter távolságra kell tartózkodniuk a középkezdés, a szabadrúgás, a szögletrúgás és a bedobás/berúgás helyétől. A dobó/rúgó játékos kérheti a távolság kimérését a játékvezetőtől, de ekkor csak sípszó után végezhetők el a pontrúgások. Ilyen esetben a sípszó elött elvégzett pontrúgás sárgalapos büntetést von maga után.

10.  Kapus :

A torna során  a kapus csak kézzel történő kidobással hozhatja játékba a labdát a büntetőterület bármely pontjáról.
A játékba hozatalkor a labdának el kell hagynia a büntetőterületet.
A kapus kidobása a félpályán túlra is szabályos.
Ha a labda játékban van a kapus gólt dobhat.
Szándékos hazadásnál, ha a kapus kézzel érinti a labdát közvetett szabadrúgást kell ítélni a kapus ellen. A közvetett szabadrúgást a büntetőterület vonaláról kell elvégezni, arról a helyről, mely az eseményhez legközelebb van.

11.  Büntetőrúgások:

A 2 x 20 perc játékidőben döntetlenre végződött mérkőzés eredményét büntetőrúgásokkal kell eldönteni.  / 3 - 3 /
A büntetőrúgások sorrendjét sorsolással kell eldönteni.
Bármelyik három játékos rúghat büntetőt, aki a jegyzőkönyvben szerepel.
Ha a 3 - 3 büntetőrúgás után is egyenlő az állás, akkor addig kell folytatni a büntetőrúgásokat, amíg valamelyik csapat előnyhöz nem jut, azonos büntetők lerúgása után.
Egy játékos addig nem rúghat másodszor büntetőt, amíg a csapatból minden játékos, - aki a mérkőzés folyamán pályára lépett, illetve a jegyzőkönyvben szerepelt - nem végzett el büntetőrúgást.

12.  Becsúszó szerelés:

A tornán tilos becsúszva szerelni.
A becsúszást az ellefél javára megítélt szabadrúgással kell büntetni.

 

13.  Labdaejtés:

A labdaejtés a játék újraindításának módja, olyan időleges megszakítás után, amely előtt a labda játékban volt.
A játék akkor indul újra, amikor a labda a földet éri.
Ha labdaejtésből a labdát közvetlenül az ellenfél kapujába rúgják, akkor kirúgást kell ítélni.
Ha labdaejtésből a labdát közvetlenül a csapat saját kapujába rúgják, akkor szögletrúgást kell ítélni az ellenfél javára.


14.  Egyéb:

Várakozási  idő  nincs!
A mezszínekben a két csapat vezetője köteles megegyezni a mérkőzés  elött,  azonos színű  mezek  esetén az  előlálló csapatnak kell mezt cserélni.
Lábbeli tornacipő vagy teremcipő lehet.
Ékszert, még leragasztva sem viselhetnek a játékosok.


Miskolc, 2014. november 11.
                                                                                                  Versenybizottság

 
Linkek
 
A nap vicce
A nap vicce
 
Számláló
Indulás: 2011-03-02
 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!